De klik

Uiteindelijk maakt dat zo’n verschil.
De klik. En dan bedoel ik in dit geval dus niet de shutter.

Heb jij een ‘klik’ met je klant? Heeft jouw klant een klik met jou?
Is er sprake van een echte connectie?
Het verandert alles in de blik van de ander.

Als fotograaf is dat belangrijk om je te beseffen.
Wil je de energie vangen van degene die je vastlegt? Wil je echte connectie in beeld? Dan is het ook belangrijk om zelf een connectie te maken met de klant.
De fijne ongedwongen energie op beeld? De èchte lach? Die ontspannen houding en ‘eigenheid’ op beeld? Dat lukt niet als je klant niet voelt dat er ruimte is om die kant te laten zien. Als je klant niet helemaal op haar gemak is, dan raak je samen niet in die ‘flow’ en dat zie je ook terug op de foto’s.

 


foto: Marianne Hermsen – Coach Business School

En andersom geldt dit ook voor jou lieve klant, wanneer jij een fotograaf boekt. Ik weet dat je de foto’s het liefst morgen al wilt laten maken en overmorgen al op je site hebt staan.
Maar neem de tijd om te zoeken naar een fotografe die
A) kan vertalen wat jij wilt vertellen,
B) een stijl heeft die helemaal bij jouw brand past,
C) jij al persoonlijk gesproken hebt.

Wat betreft die laatste tip. Vraag altijd een kennismakingsgesprek aan om eens te merken of je ‘dezelfde taal’ spreekt.
Voel je een klik met de fotograaf? Dan kan diegene dat ook goed voor je vangen op beeld.

Een klik voelen is een klik zien!

Wil je eens kennismaken met mij? Stuur me een berichtje en dan plannen we vrijblijvend een skypegesprek.